ΑΜΕΝΧΟΤΕΠ – ΑΚΕΝΑΤΟΝ – ΑΜΕΝΟΦΙΣ Ο 4ος (1370-1353 π.Χ.)
“Ακενατόν, ο επαναστάτης Φαραώ που μίλησε για τον Ένα και Μοναδικό Θεό γεννήτορα των πάντων, ορατών και αοράτων, 3.500 χρόνια πριν και φυσικά η μόνιμη Βαβυλώνα τον ονόμασε αιρετικό”
Η ΝΕΑ ΠΡΩΤΕΥΣΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΑΚΕΝΑΤΟΝ – EL AMARNA
Mετά από όλα αυτά τα γεγονότα, άρχισε ένας κρυφός και ανελέητος πόλεμος, ανάμεσα στην ειδωλολατρία και την καινούργια μονοθεϊστική θρησκεία. Οι ιερείς που αποδεδειγμένα έλαβαν μέρος στην ανταρσία του αρχιερέα, φυλακίστηκαν και τα υπάρχοντά τους δόθηκαν στους άπορους. Πολλών τα συμφέροντα είχαν πειραχτεί και ήθελαν να επαναφέρουν τη θρησκεία του Άμμωνα Δία.
Ο Ακενατόν κατάλαβε ότι έπρεπε να δράσει με πιο επαναστατικό τρόπο, ώστε να πετύχει μια βαθιά τομή στην ψυχή των υπηκόων του. Έτσι διάλεξε κοντά στη Θήβα, μια περιοχή για να οικοδομήσει μια νέα πρωτεύουσα με το όνομα ΑΚΕΝΑΤΟΝ. Που σημαίνει, οι ανύπαρκτοι ορίζοντες του αληθινού Θεού Ατόν.
Στη νέα πρωτεύουσα έδωσε κυκλικό σχήμα, που κοβόταν σε 4 τρίγωνα, όπως η τετρακτύς του Πυθαγόρα. Το 1/4 για το στρατό και την φρουρά, το δεύτερο για τις δημόσιες υπηρεσίες, το τρίτο για τη δημόσια εκπαίδευση και το υπόλοιπο τέταρτο για το παλάτι, το ιερατείο και για τους μόνιμους κατοίκους της νέας πόλης. Χιλιάδες ήλθαν υποψήφιοι κάτοικοι, από την Άνω και την Κάτω Αίγυπτο και από τις διάφορες χώρες της αυτοκρατορίας.
Της νέας πόλης το χαρακτηριστικό γνώρισμα ήταν η έλλειψη φρουρίων ολόγυρά της και η έλλειψη ναών. Η μορφική παρουσία του Θεού Ατόν, ήταν απαγορευμένη και μόνο του ήλιου η παρουσία και η μορφή μπορούσε να δώσει μια εικόνα της δραστηριότητας και της λάμψης Εκείνου, που κυβερνά λαούς και όλα τα σύμπαντα. Η Θήβα έχασε όλα τα πρωτεία της και μεταβλήθηκε σε λίγα χρόνια, σε ένα χωριό. Η ακμή και μετά η παρακμή. Από το Ζενίθ, στο ναδίρ.
Για την νέα πόλη όμως, πάρα πολλοί νέοι εργάσθηκαν, με πείσμα και φανατισμό από παντού, από τα τέσσερα σημεία της αυτοκρατορίας. Η πόλη μέσα σε τρία χρόνια, δέχτηκε τον βασιλιά με όλη τη μεγάλη οικογένειά του και τους ξένους αντιπροσώπους, όλων των φίλων και συμμάχων εθνών και φυσικά όλες τις κρατικές υπηρεσίες. Όλος ο πλούτος της Ανατολής και όλοι οι ανώτεροι Αιγύπτιοι, ήλθαν να κατοικήσουν στην νέα πρωτεύουσα του βασιλείου τους.
Ένας αυτοκράτορας νεαρός, της πιο παλιάς και λαμπρής οικογένειας, αυτοονομάστηκε Αρχιερέας μιας νέας πίστης και μιας νέας θρησκείας που κήρυξε ο ίδιος. Αυτήν, της αποκάλυψης του Θεού της αλήθειας, του ΑΤΟΝ!!!
Μια νέα μοντέρνα πόλη με λεωφόρους, εγκαταστάσεις πανεπιστημιακές, δίχως φρούρια, κάστρα και πολεμίστρες, αλλά με στρατεύματα στρατοπεδευμένα κοντά και μέσα της, έδινε την εντύπωση ενός νέου κήπου. Πραγματικά, τα νερά που διαπερνούσαν τη νέα πόλη, έκαναν κήπους με πολύχρωμα λουλούδια και εξωτικά πουλιά, που η χάρη του Θεού, φαινόταν πως τα ευλογούσε.
Δρόμοι στρωμένοι με μάρμαρα και ψηφιδωτά.. Δρόμοι για πρώτη φορά στρωμένοι με άσφαλτο, που βγαίνει και παρασκευάζεται στην Αίγυπτο από χιλιάδες χρόνια, έδιναν την όψη μιας νέας ωραίας και πολύ μοντέρνας πόλης. Μιας πόλης, χωρίς αγάλματα και ξόανα Θεών και Θεαινών, με τεράστιες πλατείες, όπου ο υψιπετής Φαραώ Ακενατόν, έψαλλε τους ύμνους του, μια φορά την εβδομάδα προς τον μεγαλοπρεπή ΑΤΟΝ!!!
Ο Αχνατόν μετέφερε τους καλύτερους τεχνίτες, από το εσωτερικό της χώρας του, ίσως να προσκάλεσε και ανθρώπους της θάλασσας, Ρόδιους, Κρήτες με βάση τις έρευνες του αρχαιολόγου Φίλντερς. Μια νέα πόλη, με το ρυθμό νέων ανθρώπων, δίχως περιορισμούς στις τεχνικές τους φαντασίες, όπως ο ίδιος Ιχνατόν φαντάσθηκε τον νέο κόσμο του. Σε έναν τεράστιο υπόγειο χώρο πάνω στο λόφο της Ελ Αμάρνα βρέθηκαν πλάκες, από άργιλο συγκεντρωμένες και πολύ καλά διατηρημένες, στο διάστημα από το 1887 έως το 1934. Εκεί με βάση τους υπολογισμούς των ειδικών, πρέπει να βρισκόταν το υπουργείο εξωτερικών, της δίχως όρια πρωτεύουσας του ενός και μόνο ΘΕΟΥ, ΑΤΟΝ.
Η Ακετατόν, μια πόλη μοντέρνα, πλουσιότατη, με απόλυτη ελευθερία στις τέχνες και τα γράμματα και με μία μόνο απαγορευτική διάταξη, να μην παριστάνεται ο Θεός Ατόν με μορφή, “επειδή ο αληθινός Θεός δεν έχει ανάγκη μορφής”.
Συνεχίζεται…